Szia Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu Szia Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu

Szia Budapest!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 September 2014 | Hongarije, Boedapest

Heej allemaal!

Hier een berichtje vanuit het warme Boedapest (28 graden en bewolkt)
Woensdagmiddag zijn Anna Karina en ik in de big city Boedapest aangekomen.
We zijn met een taxi vanaf het vliegveld naar ons hotel gegaan, wat ik wel een beetje eng vond aangezien onze taxichauffeur een kale man met tattoos was.. Niks aan het handje, we werden netjes voor het hotel afgezet. Gelukkig maar, want zelf hadden we het nooit gevonden. Het personeel was heel aardig, maar de kamer zelf was erg simpel. Een tweepersoonsbed, badkamer en euh dat was het. Ook was er heel veel lawaai, omdat we aan een heel druk plein zaten met heel veel verkeer. Bij de McDonalds gegeten, heel fout. Daarna begon onze zoektocht naar een appartement. Dit wilde in Nederland niet helemaal lukken, vandaar dat we eerst een hotel hadden geboekt. We hadden gelijk beet en konden naar een appartement komen om te kijken, 10 minuutjes lopen van het hotel. Het appartement was erg mooi! Modern en lekker schoon! Het had echter één nadeel; één iemand moest in de woonkamer slapen. Toch nog maar even verder zoeken dus.. Hierna zijn we teruggegaan naar het hotel en na nog even gechillt te hebben zijn we gaan slapen onder het genot van heerlijke auto- moter- en ambulancegeluiden.

Donderdag begon met een 'heerlijk' ontbijt. We hadden er erg zin in, want het was lekker goedkoop: €4,50.
Toen we aankwamen in de ontbijtzaal kwamen we er achter dat ze ons beter geld toe konden geven, want de appel en de thee waren nog het lekkerst. Voor de rest droog brood en vleeswaren die we niet durfden te eten, baaaaah.
Hierna vervolgden we onze zoektocht en gingen we naar onze afspraak bij een bemiddelingsbureau voor appartement. Lekker zwartreizen met de tram (ik dacht dat een stempel niet nodig was, maar wel dus)
De vrouw die ons hielp zei dat we niks zouden vinden, dat er alleen nog appartementen beschikbaar waren voor minimaal 10 maanden. We konden dan na onze 4 maanden andere studenten zoeken die in ons appartement wilden. Hier hoefden we niet lang over na te denken, want wie garandeert dat je andere huurders vindt? Na een aantal telefoontjes naar andere appartement zijn we lekker gaan lunchen en hebben we besloten dat we het appartement van woensdagavond toch wel wilden. Nog een telefoontje verder en het was van ons! 's Avonds konden we er al in! We waren superblij want we wilden niet graag nog een nacht in het hotel slapen. Hier een link om het appartement te bekijken:

's Middags zijn we verdwaald met de bus, we kwamen terecht in een achterbuurt en zijn maar snel weer teruggegaan naar het centrum, weer zonder kaartje want we konden geen kaartjesautomaat vinden. Gelukkig geen controle en kwamen al snel aan in een luxe winkelstraat waar we even hebben rondgelopen. Daarna hebben we een tochtje op een boot gemaakt over de Donau. Een rondje om het Margaret Island, waar we nog graag een keer heen willen, omdat er van alles te doen is zoals zwembaden, park etc. 's Avonds zijn we verhuisd, jeeeeaj :) Lekker ons eigen plekje in deze grote vreemde stad. Voor ons huis zijn allemaal terrasjes, hier hebben we lekker luxe gegeten voor maar 15 euro totaal! (wow)
Anna Karina was heel erg verkouden en hoofdpijn dus die is vroeg op bed gegaan. Ik heb nog even mijn koffer uitgepakt en ben toen ook gaan slapen, want vrijdag (vandaag) was onze eerste schooldag!

Vanochtend half 8 uit bed, omdat we 9 uur op school moesten zijn en we toch wel zouden verdwalen omdat we met de tram moesten. Anna Karina was nog steeds ziek en is thuis gebleven. Ik heb me rot gezocht om een kaartjesautomaat voor de tram en ben verdwaald in de straat waar de school zat, maar was uiteindelijk maar 10 minuten te laat. No problem. We kregen informatie over de school en een rondleiding, maar belangrijker; het rooster! Makkie, we hoeven alleen woensdag en donderdag en 4 keer op zaterdagochtend. Leuke mensen ontmoet, studentabbonement gekocht (probleem met de kaartjes opgelost) en nog even een pizza gegeten met de klasgenoten. We hebben afgesproken om 8 uur, om even een drankje te doen :)

Terugweg nog even langs het hotel, want ik was natuurlijk iets vergeten. Mijn nieuwe schoenen stonden nog in de kast in de hotelkamer, zucht..
Gelukkig had de schoonmaakster ze gevonden en heb ik ze weer mee kunnen nemen naar huis. Nu even chillen en zometeen boodschappen doen voor het avondeten. Zelf koken, goed he! :)

Dit was het voor nu, tot de volgende keer!