Maandje onderweg - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu Maandje onderweg - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu

Maandje onderweg

Blijf op de hoogte en volg Anneke

30 September 2014 | Hongarije, Boedapest

Goeiedei!

Daar ben ik weer. Inmiddels ben ik al bijna een maand in Boedapest en nog steeds heb ik het erg naar mijn zin hier!
Vorige keer ben ik geëindigd met de mededeling dat ik vier dagen school had, pittig dus!
Die woensdagavond zijn we naar een Engelse pub gegaan om voetbal te kijken, Ajax-PSG. Ik ben geen voetballiefhebber zoals jullie weten, maar als je in zo'n pub bent is het toch wel gezellig en kan ik me toch wel inleven. Er waren meer mensen die zo dachten want de pub was overvol (wij wisten niet dat je een tafel moest reserveren en moesten dus staan)
Donderdag na school zijn we naar het winkelcentrum gegaan om een nieuw Hongaars nummer aan te vragen. Dit blijkt toch wel handig te zijn omdat je dan overal kunt internetten en bellen met klasgenoten. Handig als je verdwaald bent bijvoorbeeld ;) Ben nu dus echt ingeburgerd haha, kan niet meer smsen en bellen met Nederland, alleen appen.
Vrijdag eerst school, maar in de namiddag hebben we nog iets leuks gedaan; we zijn naar het Chocolate Festival geweest met een groepje van de klas. Eerst natuurlijk een uur gezocht, het bleek ergens anders plaats te vinden als dat op internet stond, handig! Uiteindelijk aangekomen bij Buda Castle, wat zonder het festival al een supermooie plek is. We hebben eerst gegeten en genoten van het uitzicht en zijn daarna chocolade gaan proeven en kopen natuurlijk! Ik was al misselijk na een paar minuten maar AK heeft verder voor mij geproefd :P

Zaterdag school om 8 uur 's ochtends, wat een uitvinding! Het was ook nog eens de saaiste les ooit. Het heet Globalisation, dus ik verwachtte een economisch vak over multinationals etc. Het was echter gewoon een geschiedenisles over alle oorlogen, Napoleon enzovoort. Gelukkig hadden we een goed vooruitzicht want na deze les gingen we een weekendje weg! Het was prachtig weer en we zijn met z'n 11en vertrokken naar het Balatonmeer, Siofok. Dit is een populaire vakantiebestemming voor jongeren en wij verwachtten dan ook een partyplace. We hadden misschien ook wel kunnen weten dat het op 20 september geen hoogseizoen meer is, maar dat het zo rustig zou zijn hadden wij niet verwacht! Toen we aankwamen met de trein leek het wel een beetje een spookstad, we voelden ons de enige toeristen..
Het huis was wel erg mooi gelukkig, en dat voor 10 euro p.p.p.n.
's Middags hebben we lekker gezwommen in het Balatonmeer. We kwamen erachter dat er (mini)slangen zaten, waardoor we later niet meer in het water durfden.
's Avonds zijn we lekker uiteten geweest in het centrum, waar het drukker en gezelliger was. Hierna nog even een wandeling gemaakt om te kijken of er nog een leuke kroeg te vinden was. Kroegen genoeg gezien, er waren alleen geen gasten.. Dus hebben we spelletjes gedaan in ons huisje, wat heel gezellig was.
De volgende dag zijn we gaan zwemmen en relaxen op een mooier plekje, waar je ook lekker in het gras kon liggen. Het weer was nog beter, zo'n 25 graden, ben dus zelfs een beetje bruin geworden! Er waren deze dag ook heel veel dagjesmensen vanwege het mooie weer, waardoor we niet meer de enige toeristen in Siofok waren. We hebben dit lekkere dagje goed afgesloten door weer uit eten te gaan en cocktails te drinken in een cocktailbar, gevolgd door spelletjes.
Maandags vertrokken we weer naar 'huis' in Boedapest. Zo voelt het ook echt, als een thuis :) Het was koud en het regende, dus een goed moment om te vertrekken.

Dinsdags hadden we een huiswerkdagje gepland. Omdat het zulk mooi weer was besloot AK om te gaan hardlopen op Margrit Island. Ik ging mee om het eiland te bekijken. Het was lekker om er even uit te zijn en het eiland is echt heel mooi.
De volgende dagen waren weer schooldagen waarop we verder niet zoveel beleefd hebben.

En dan ben ik alweer bij afgelopen vrijdag. 1 uur waren we weer klaar met school en wilden we even iets gaan doen. We wilden graag onze wenkbrauwen laten doen bij een beauty salon. Hiervoor hebben we de hulp ingeschakeld van een Hongaars meisje dat ons heeft rondgeleid op school. Zij kende een goede schoonheidsspecialist. We zijn er samen met haar heengegaan, zodat zij kon tolken (weinig mensen in Hongarije spreken een andere taal als Hongaars helaas) Voor 4 (!) euro hebben wij onze wenkbrauwen laten epileren en verven, dit kan wel vaker dus!
's Avonds zijn we met Nathalie, een Duits meisje, naar de Icebar gegaan. Het leek ons leuk om daar een keer te kijken. Het zag er heel mooi uit, maar wat was het koud! Ik had handschoenen aan en mijn drankje zat in een glas van ijs. Je kunt het al raden: mijn handschoenen zaten vastgevroren aan het glas :P

Zaterdagavond hadden we een feestje van een klasgenoot. Het idee was om een muffin te kopen met kaarsjes, zodat we even een klein cadeautje hadden. We zijn daarom naar de Starbucks gegaan en hebben een mooie muffin gekocht. Ik kon de verleiding niet weerstaan en daarom hebben we zelf ook nog theegedronken, met een taartje natuurlijk! :)
Het feestje was zeer geslaagd, we zijn naar een paar verschillende bars en discotheken geweest en hebben ons goed vermaakt!
Zondag was daarom echt een brakdag, mijn enige loopje was naar de supermarkt omdat we toch echt zin hadden in chips..

Gister was het weer prachtig weer en zijn we naar Budapest Zoo geweest. Het was een mooi, groot park en we hebben alle mogelijke dieren gezien zoals krokodillen, giraffes, olifanten, tapirs enzovoort. De aapjes waren het grappigst, ze gaven ons even een voorstelling (zie foto's) hahaha.
's Avonds gingen we naar het voetbalveld. Een paar jongens uit ons klas doen mee aan een voetbalcompetitie en dit was hun eerste wedstrijd. Het werd 14-0 voor de Brazilianen... daarna zijn we in een lokale kroeg geweest, omdat een klasgenoot wist dat je daar heel goedkope hamburgers en bier had (€3,50 totaal) En het was ook nog hartstikke lekker!

Vandaag is weer huiswerkdag en vanmiddag gaan we weer even naar Margrit Island, omdat het zonnetje weer lekker schijnt. Morgen krijg ik mijn eerste visite: Carmen en Hil komen een paar daagjes langs om Budapest te bekijken, gezellig!

Jullie horen wel weer van mij, oant dan!

• 04 Oktober 2014 - 15:35

Jannette:

He Anneke,

Geweldig, wat maken jullie er een leuke tijd van. Dit ga je nooit weer vergeten.
    Geniet maar lekker daar.

• 04 Oktober 2014 - 17:19

Beppe Tine:

Hoi Anneke,

Ik ha de ferslagen lezen wat hasto it der prachtich fanke.
    Wat is boedapest in prachtige sted.
    Der matte we mar is hinne mei fakansje.
    Wat ist hjir dan in deade boel.
    Lekker genietsje en mar goed leare fansels:)

Groetnis beppe

• 17 Oktober 2014 - 18:38

Jannette En Jelle, Eljer En Meike:

He Anneke,

Moarn bist jierdei. Alfest fan herte lokwinske! Meitsje der in moai feestje fan der yn Budapest.
    Dyn heit en mem sille der no ek al wol weze.
    Wy nimme moarn wol efkes in borrel op dy!

• 21 Oktober 2014 - 20:41

Anneke Zelf:

Hoi allemaal,

Leuk om te zien dat jullie mij volgen!
    Bedankt voor de reacties en Jannette, Jelle, Eljer en Meike bedankt voor de felicitatie!
    Heb een leuke verjaardag gehad! Komt binnenkort een nieuw verslag op :)

Groetjes Anneke