Herfstvakantie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu Herfstvakantie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu

Herfstvakantie

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Oktober 2014 | Hongarije, Boedapest

Jo estet!

Eindelijk weer eens een reisverslag! Ik heb er nu even tijd voor want we hebben herfstvakantie! De herfstvakantie bestaat eigenlijk niet hier in Hongarije, maar vandaag is het Onafhankelijkheidsdag, wat betekent dat alles (dus ook school) dicht is. Door deze dag hebben we ook morgen vrij, omdat het een ‘tussendag’ is. Het is ook echt ‘herfst’vakantie, want het weer is hier in één dag behoorlijk veranderd: van 19 graden naar een luttele 10 graden, met veel wind en soms zelfs regen. Ik waan me hier bijna in Nederland qua weer. Gelukkig is de huisbaas hier twee weken geleden geweest, samen met een monteur, om de kachel aan te sluiten. Kunnen we lekker stoken :P

De afgelopen weken heb ik weer veel beleefd, we hebben veel bezoek gehad vooral. Eerst Carmen en Hil, later Cecilia en Sander (vrienden van AK), AK haar moeder en vriend en afgelopen weekend heit en mem. Druk druk dus, maar heel erg gezellig! :) Veel sightseeing, shoppen en heel vaak uit eten. We hebben vanavond dus maar even gewoon rode kool gegeten, want morgen komt het volgende bezoek alweer en ‘moeten’ we dus weer uit eten, baaaaleeeen.. ;)

Samen met heit, mem en AK heb ik afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd. 22 alweer! Het was een heel andere verjaardag dan ik gewend was, maar net zo leuk! Cadeautjes en een gezellig dagje met mooi weer in Boedapest. We zijn in een groot reuzenrad geweest dat mooi uitzicht over Boedapest geeft. Verder lekker in het zonnetje op het terras gezeten en de Géllertheuvel op geweest. ’s Avonds lekker uit eten; een heerlijke verjaardag. Vond het sowieso superleuk dat heit en mem er waren, zo kon ik ze mijn nieuwe woonplaats laten zien en ze een kijkje geven in mijn leventje hier. Afgelopen dinsdag zijn ze weer vertrokken dus nu moeten we elkaar weer op de hoogte houden via Skype.

Ook wel leuk om te vertellen; tijdens het bezoekje van Hil en Carmen ben ik naar de kapper geweest, was heerlijk. Mijn haar werd gewassen, mijn hoofdhuid gemasseerd, haren helemaal ontklit (een half uur en een bus antiklitspray verder) geknipt, geföhnt en gekruld. En dat alles voor 12 eurootjes! Best genôg, voordeeltje van Budapest.

Wat betreft school heb ik inmiddels twee presentaties gehad en de eerste toets zit eraan te komen; 5 november. Heerlijke planning, want dit is de dag nadat wij terugkomen van een citytrip naar Bratislava en Wenen. Geeft niks, in de trein kun je ook leren :) De citytrip heb ik superveel zin in! Ik heb daarna vast weer genoeg te vertellen voor een volgend verslag.

Iedereen die mij volgt; superleuk dat jullie geïnteresseerd zijn in mijn leventje hier. Dankjewel voor de reacties! Groetjes vanuit Budapest :)

  • 23 Oktober 2014 - 21:30

    Carnen:

    Ferjist te vertellen dast yn sliep vollen wiedest tijdens usse badhuis massage haha

  • 28 Oktober 2014 - 17:02

    Catharina:

    He Ann
    Leuk weer even wat te lezen over je belevenissen. En ik ben helemaal flabbergasted, hoe kun je nou
    op vakantie gaan, terwijl je eigenlijk al op vakantie bent?
    Het geld wil maar niet op zeker. Heb je nog een foto van je nieuwe kapsel?
    Bijna november, het schiet al weer mooi op daar he, veel vakantie en studieplezier nog

    Groet tante C

  • 08 November 2014 - 19:29

    Tilly:

    Hé Anneke, een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, terwijl jij een leuk weekend had met jou heit en mem ben ik met tante C te gast geweest bij Triny en Geja. we hebben het heel gezellig gehad. Ook hoorde ik van jou tante C hoe leuk je het gehad hebt in Wenen, tjonge jonge ik begin al een beetje jaloers te worden. Geef mij zo'n studieadres. Nog veel plezier de komende weken.

    groeten Tilly

  • 11 November 2014 - 17:03

    Catharina:

    He daar.

    Sint Maarten lopen he vanavond. Bij jullie ook?
    Wordt he niet eens tijd voor een nieuw verslagje?
    Bratislava, Wenen, tentamen, de Maaikes, wat beleef je allemaal?

    Veel plezier nog
    Cath

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Anneke

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 8235

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 22 December 2014

Boedapest

Landen bezocht: