Vakantiegevoel, school en weekend Nederland - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu Vakantiegevoel, school en weekend Nederland - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anneke Hofstee - WaarBenJij.nu

Vakantiegevoel, school en weekend Nederland

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 September 2014 | Hongarije, Boedapest

Hi allemaal,

Het is alweer bijna twee weekjes geleden dat ik in Boedapest aankwam en inmiddels heb ik alweer heel wat beleefd.
Vrijdagavond schreef ik mijn vorige verhaaltje, ik zou op stap gaan met mijn nieuwe klasgenoten. Zo gezegd, zo gedaan. We zijn eerst gezellig naar een soort 'Biergarten' gegaan, waar we aan lange tafels een paar biertjes hebben genuttigd. Hierna zijn we doorgegaan naar een andere 'kroeg' en na een tequila zat de stemming er goed in. Als laatste zijn we naar een club gegaan waar alleen maar meisjes op stiletto's en in jurkjes rondliepen, je kunt je voorstellen dat ik me erg op mijn gemak voelde in mijn spijkerbroek..
Na nog een uurtje verdwalen in Budapest, samen met een klasgenoot die ook heel goed kon kaartlezen, heb ik heerlijk geslapen.

Zaterdag was AK nog steeds ziek en hebben we een hele luie dag gehad. Mijn enige uitje was een loopje naar de supermarkt.
Zondag was ik het zat en heb ik AK meegesleurd naar een badhuis, de Rudas Spa. Daar hebben we zeker geen spijt van gehad want we hebben heerlijk gebaddert in baden met temperaturen variërend van 28 t/m 42 graden, lekker in de sauna gezeten en baantjes gezwommen in de swimming pool. Dit heeft AK zo'n goed gedaan dat we 's avonds mee gegaan zijn op stap met onze klasgenoten. We gingen naar Szimpla, een heel bekende ruïnebar in Budapest. Was een erg gezellige avond en we zijn zonder verdwalen met de tram naar huis gegaan.

Maandag was het prachtig weer en besloten we naar het Margretha Island te gaan. Dit is een heel mooi groen eiland middenin de Donau, tussen Boeda en Pest in. Heel veel mensen uit Boedapest gaan hierheen om hard te lopen, te zwemmen of te relaxen in het park. Wij zijn naar een groot zwembad gegaan, met glijbanen, een golfslagbad, bubbelbad en allerlei andere baden. 's avonds bij thuiskomst wachtte mij minder goed nieuws; mijn ouders belden mij om te vertellen dat mijn pake was overleden. Heftig nieuws, dat hard aankwam. Deze leuke dag eindigde dus met een rotavond :(

Dinsdag zijn we gaan winkelen, zo kon ik even fijn mijn gedachten verzetten. We zijn naar een grote shopping mall gegaan en hebben beide een nieuwe winterjas gekocht. Alvast voor de winter, want die hoeft hier echt nog niet aan! Ook hebben we op het terras aan de cocktails gezeten. 's Avonds weer geskyped met thuis en een ticket geboekt naar Nederland, ik wilde graag naar huis zodat ik naar de begrafenis van pake kon gaan.

Woensdag en donderdag waren schooldagen. Woensdagavond zijn we nog naar een studentenfeestje geweest in Morrisons, een bekende discotheek, nadat we hadden voorgezeten bij een klasgenoot thuis. Donderdagochtend konden wij dus echt niet ons bed uitkomen voor de eerste les om 10 uur... 12 uur waren we fris en fruitig genoeg om in de les te verschijnen :)

Vrijdag ben ik naar huis gegaan, een reis die niet eens heel veel voorstelt. 1 uur vertrokken uit het appartement en 9 uur thuis.
Zaterdag was het afscheid van pake, een erg mooi afscheid dat ik niet had willen missen.
Maandagmiddag ben ik weer richting Boedapest gegaan. We hebben lekker gekookt en een rustig avondje gehad.

Vandaag was het weer erg mooi weer, dus besloten we naar de Géllertberg te gaan. Dit is aan de andere kant van de Donau, in Boeda. De berg is 235 meter hoog, wat nog best een klim is. Maar wat een geweldig uitzicht heb je vanaf hier! Adembenemend!
Op de berg was ook een heel mooi park waar we de terugweg doorheen gelopen zijn. Na deze sportieve activiteit waren we toe aan een terrasje en wat winkelen in een ander winkelcentrum. Hier zijn we nog in een Interspar geweest, wat een grote winkel! één keer, nooit weer, want we stonden wel een kwartier in de rij. Vervolgens moest AK ook nog terug naar de groenteafdeling om stickers te plakken om daarna weer achteraan te sluiten in de rij! Drama.

Vanaf morgen 4 dagen achter elkaar school, zwaar leven..
Voor nu zeg ik alvast jóéjt (welterusten) en tot de volgende keer!

  • 17 September 2014 - 11:41

    Anneke Van Dijk:

    Hoi Anneke,

    Wat fijn dat ik no wer in hiel soad fan dy lezen haw. Hiel bliid dat jim hjir noch west binne moandeitemoarn. Gelokkich bisto wer goed oankommen yn Budapest. Meitsje der wat fan!

    Dikke tut fan beppe Anneke

  • 17 September 2014 - 21:25

    Catharina:

    Heeeeeeeeeeeee

    Heb je een vakantiebaantje daar? Al die leuke uitstapjes.
    Vandaag naar school, en.........................nog wat geleerd?
    Ik zou wel even om het hoekje willen kijken
    Succes

    Catharna

  • 17 September 2014 - 21:57

    Akke:

    Ha die Anneke,
    Leuk om dyn ferhalen te lêzen. Bliuw ik wat by. En ja Catharina ik soe ek wol efkes om it hoekje sjen wolle. Geniet der mar fan en fanselts ek wat opsteken...!

  • 25 September 2014 - 10:12

    Jannette:

    He An,

    Hoe giet it der? Set der mar wer efkes wat smeuiige ferhalen op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Anneke

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 8685

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 22 December 2014

Boedapest

Landen bezocht: